Terugblik klantevent 13 april: Innoveren met ketenpartners
Tientallen bedrijven bogen zich tijdens het SmartTrackers klantevent op 13 april over de vraag: “Wat kun je doen als brug tussen toeleverancier en klant om de keten te verduurzamen?”
Verduurzaming is immers niet alleen een kwestie van je eigen organisatie op orde hebben. Als klant koop je duurzaam in en als leverancier leg je verantwoording af aan je opdrachtgevers. In die rollen heb je dus een stem en een verantwoordelijkheid om duurzaamheid in de keten te bevorderen.
De meeste impact bereik je echter door samen met ketenpartners te innoveren.
Op het bedrijventerrein van Alstom Transport in Ridderkerk deelden leden van de Club van 49 hun best practices:
- Alstom zet in op slimme software om groen rijgedrag te stimuleren en zet waterstoftreinen in. Die rijden al in Duitsland!
- Loginex ontwikkelt software waarmee transporteurs hun vrachten, en daarmee CO2-uitstoot kunnen alloceren per klant en product. Dit geeft goede stuurinformatie voor het optimaliseren van logistieke processen
- New Horizon bouwt letterlijk bruggen tussen sloop en nieuwbouw: Deze “Urban Miner’ oogst donorgebouwen, waarna de opbrengst wordt gebruikt voor nieuwe bouwprojecten
- Vebego Groen en Indicia inspireren burgers en werknemers om vergroening gemeengoed te maken via dashboards die de groenscores van tuinen berekenen
Wil je meer weten over een of meer van deze best practices, of wil je vrijblijvend van gedachten wisselen hoe jij je keten in beweging krijgt?
Neem contact met ons op Ik wil meer weten over de Club van 49