Over het product
Het digitale softwareplatform van SmartTrackers helpt organisaties om actief te sturen op duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid, met het doel om hierin continu te verbeteren. Denk daarbij aan het verminderen van CO₂-uitstoot of het besparen van energie.
Onze software wordt gebruikt door ongeveer 2.000 organisaties, variërend van MKB tot multinational, in binnen- en buitenland. Onze gebruikers zijn erg tevreden en we groeien hard, maar wij zijn nog onvoldoende bekend bij een groot deel van onze potentiële doelgroep. We maken graag gebruik van jouw kennis en ervaring om onze zichtbaarheid in de markt te vergroten en deze zichtbaarheid om te zetten in concrete saleskansen.
Over de functie
We zoeken iemand die net zo disruptief denkt als wij, want duurzaamheidsverandering kan veel slimmer, sneller en effectiever.
Wij vinden het belangrijk dat klanten ons zien als een partij met kennis van zaken. Daarom schrijf je regelmatig relevante content waardoor SmartTrackers zichtbaarder wordt op het thema duurzaamheid en wat bijdraagt aan het genereren van leads. Voorbeelden van onderwerpen zijn:
- Case studies van klanten
- Inspiratieblogs hoe bedrijven kunnen verduurzamen
- Samenvattingen van laatste ontwikkelingen rondom wet- en regelgeving
- Etc.
De content heeft altijd een directe link met het softwareplatform van SmartTrackers en is bedoeld om de commercie te versterken.
Daarnaast werk je mee aan de (door)ontwikkeling van assets voor onze marketingmiddelenmix, zoals website, informatiefolders, presentaties en voorbereidingen van (online) events.
Tenslotte, maar niet minder belangrijk, ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de online marketingstrategie en -campagnes, als onderdeel van de algemene marketingstrategie van SmartTrackers.
Jij:
- hebt HBO- of WO-niveau
- hebt minimaal 2 jaar werkervaring in content marketing op het gebied van duurzaamheid
- bent op de hoogte van wet- en regelgeving rondom duurzaamheid, of bent bereid je daarin te verdiepen
- hebt een vlotte pen in zowel het Nederlands als het Engels
- weet hoe je een propositie het beste communiceert
- kent alle ins en outs van LinkedIn
- hebt ervaring met WordPress
- hebt een ondernemende houding
Hebt misschien zelfs kennis en ervaring op één of meer van de volgende gebieden (dit zijn geen functie-eisen, maar wel een pre)
- Ervaring in inhoud marketing en/of social selling
- Ervaring in het maken van video content
- Beheersing van het Duits of Frans in woord en geschrift